Πώς επηρεάζει ο υπερτουρισμός τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επηρεάζονται σημαντικά από τον υπερτουρισμό, επιλέγοντας ολοένα και περισσότερο ασυνήθιστους προορισμούς εντός της ηπείρου και ταξιδεύοντας κατά την ενδιάμεση περίοδο για να αποφύγουν την πολυκοσμία. Παρά την οικονομική αστάθεια, οι περισσότεροι διατηρούν τα επίπεδα δαπανών τους, με τις διαμονές να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού.

Τα ταξίδια με αυτοκίνητο κερδίζουν έδαφος λόγω της ευελιξίας τους, ενώ οι αεροπορικές μεταφορές παραμένουν δημοφιλείς. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δείχνουν αυξημένη ευαισθησία απέναντι στον υπερτουρισμό, αναζητώντας λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και βιώσιμες εμπειρίες.

Διαβάστε παρακάτω

Αποκαλυπτική είναι νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού (ETC) για τις διακοπές που προτιμούν πλέον οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες λόγω του υπερτουρισμού.

Τα ταξίδια με αυτοκίνητο γνώρισαν επίσης μεγάλη αύξηση στη δημοτικότητά τους

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επιλέγουν όλο και περισσότερο να επισκέπτονται ασυνήθιστα μέρη αντί για τους παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς, παραμένοντας όμως εντός της ηπείρου.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ETC, το 77% των Ευρωπαίων σκοπεύει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα ταξίδι μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Μεταξύ αυτών, η συντριπτική πλειοψηφία, το 91%, σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της ηπείρου.

Η άνθιση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και μικρών αποστάσεων, οι καλύτερες συνδέσεις και διαδρομές, καθώς και η συνεχιζόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα εκτός Ευρώπης, ιδίως στη Μέση Ανατολή, έχουν συμβάλει σε αυτή την αλλαγή, σημειώνει το Euronews που παρουσιάζει την έρευνα.

Η Μεσόγειος συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή επιλογή για διακοπές

Η Μεσόγειος εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής περιοχή, με το 13% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να επιλέγουν την Ισπανία.

Το 10% σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ιταλία, το 8% επιλέγει τη Γαλλία και το 6% την Ελλάδα.

Μόνο το 8% των Ευρωπαίων τουριστών αποκάλυψε ότι σκεφτόταν να ταξιδέψει εκτός της ηπείρου εντός των επόμενων έξι μηνών.

Η έρευνα διεξήχθη σε ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ελβετία, το Βέλγιο, την Αυστρία, τη Γαλλία και την Ισπανία.

Οι ενδιάμεσες περίοδοι προσελκύουν περισσότερους Ευρωπαίους

Παράλληλα με την αποφυγή των πολυσύχναστων τουριστικών κέντρων, ένας αυξανόμενος αριθμός Ευρωπαίων επιθυμεί επίσης να ταξιδεύει κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων περιόδων, δηλαδή τους μήνες μεταξύ της υψηλής και της χαμηλής τουριστικής περιόδου, συνήθως την άνοιξη και το φθινόπωρο, όπως τον Σεπτέμβριο.

Αν και οι καλοκαιρινοί μήνες όπως ο Ιούλιος και ο Αύγουστος εξακολουθούν να έχουν μεγάλη ζήτηση, με το 25% των ταξιδιωτών να επιλέγει τον καθένα από αυτούς, ο Σεπτέμβριος ακολουθεί από κοντά με 22%.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι αυτή η λιγότερο πολυσύχναστη περίοδος του έτους φέρνει λιγότερους τουρίστες, πιο ήπιο καιρό, μεγαλύτερη ευελιξία στα προγράμματα εργασίας και φθηνότερες τιμές για τους κορυφαίους προορισμούς.

Σε πολλά μέρη, οι ενδιάμεσες περίοδοι προσφέρουν ήσυχη πολυτέλεια και πολιτιστικές εμπειρίες για τους μεγαλύτερους σε ηλικία ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα προσφέρουν δραστηριότητες περιπέτειας για να προσελκύσουν νεότερους τουρίστες, όπως σημειώνει το Euronews.

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία Ευρωπαίοι είναι αυτοί που επιθυμούν περισσότερο να ταξιδέψουν

Οι Ευρωπαίοι ηλικίας 55 ετών και άνω παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ζήτηση για ταξίδια τους επόμενους μήνες, με το 82% να σχεδιάζει ταξίδια, ακολουθούμενο από το 79% των Ευρωπαίων ηλικίας 45-54 ετών. Το 78% των ατόμων ηλικίας 35-44 ετών επίσης σκόπευε να ταξιδέψει μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Από την άλλη πλευρά, μόνο το 66% των νεότερων ταξιδιωτών ηλικίας 18-24 ετών σχεδίαζαν να ταξιδέψουν, κυρίως λόγω χρονικών και οικονομικών περιορισμών.

Ωστόσο, παρά την οικονομική αστάθεια, το 62% των Ευρωπαίων εξακολουθούσε να σκοπεύει να διατηρήσει τα ίδια επίπεδα δαπανών για ταξίδια κατά τη διάρκεια αυτών των έξι μηνών, ενώ το 22% ήταν πιθανό να δαπανήσει ακόμη περισσότερα.

Η πλειονότητα των Ευρωπαίων σχεδίαζε να δαπανήσει μεταξύ 1.500 και 2.000 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Τα έξοδα διαμονής τείνουν να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού των ταξιδιών, με ποσοστό 32%, ενώ τα έξοδα για φαγητό και ποτό αντιπροσωπεύουν το 24%, αν και αυτό διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα.

Ενώ οι ταξιδιώτες άνω των 45 ετών είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν χρήματα για ποιοτικά γεύματα και άνεση, οι κάτω των 35 ετών αναζητούν αγορές, δραστηριότητες, αναβάθμιση του τρόπου ζωής και εμπειρίες ευεξίας κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.

«Τα τελευταία μας στοιχεία δείχνουν ότι, ακόμη και εν μέσω των μεταβαλλόμενων οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών, οι Ευρωπαίοι δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν συμβιβασμούς όσον αφορά τα ταξίδια», δήλωσε ο Μιγκέλ Σανθ, πρόεδρος της ETC, σε δελτίο Τύπου.

Οι ταξιδιώτες είναι πιο ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά τον υπερτουρισμό

Με αρκετούς γνωστούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Ρώμη, η Βενετία και η Βαρκελώνη, να αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα υπερτουρισμού, όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες προσπαθούν συνειδητά να βρουν μέρη που δεν είναι τόσο δημοφιλή.

Διαδήλωση ενάντια στον υπερτουρισμό στα Κανάρια Νησιά.

Το 55% των ταξιδιωτών αναζητά ενεργά εξειδικευμένους προορισμούς για τα επόμενα ταξίδια τους, μια αύξηση από το 48% την άνοιξη του τρέχοντος έτους.

Το 11% των ταξιδιωτών αποκάλυψε επίσης ότι η επιλογή ενός λιγότερο πολυσύχναστου προορισμού αποτελεί πλέον την κύρια προτεραιότητά τους.

Ο Σανθ σημείωσε: «Οι προορισμοί θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση προωθώντας λιγότερο πολυσύχναστες, μη συμβατικές εμπειρίες, ιδίως κατά τους ενδιάμεσους μήνες, και ενισχύοντας τις βιώσιμες προσπάθειες μάρκετινγκ που απευθύνονται στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες».

Τα ταξίδια με αυτοκίνητο γνώρισαν επίσης μεγάλη αύξηση στη δημοτικότητά τους, με το 32% των ταξιδιωτών να τα επιλέγουν για να έχουν καλύτερη πρόσβαση σε απομακρυσμένους προορισμούς.

Ωστόσο, τα αεροπορικά ταξίδια παρέμειναν ο πιο δημοφιλής τρόπος μεταφοράς, με το 53% των ταξιδιωτών να τα προτιμούν, κυρίως λόγω της καλής σχέσης ποιότητας – τιμής και της ταχύτητάς τους.

Πηγή: in.gr


Συνοπτικά

  • Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επηρεάζονται από τον υπερτουρισμό, επιλέγοντας ασυνήθιστους προορισμούς και ταξιδεύοντας κατά την ενδιάμεση περίοδο.
  • Παρά την οικονομική αστάθεια, οι Ευρωπαίοι διατηρούν τα επίπεδα δαπανών τους, με τις διαμονές να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού.
  • Τα ταξίδια με αυτοκίνητο αυξάνονται λόγω ευελιξίας, ενώ οι αεροπορικές μεταφορές παραμένουν δημοφιλείς.
  • Η αυξημένη ευαισθησία απέναντι στον υπερτουρισμό οδηγεί τους ταξιδιώτες σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και βιώσιμες εμπειρίες.
Διαβάστε επίσης

Πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες έκαναν τουλάχιστον ένα ταξίδι την περασμένη χρονιά

Πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, με συνολικά 8,6 εκατομμύρια ταξίδια να σημειώνουν αύξηση 4% σε σχέση με το...

Το ελληνικό νησί που κατακτά το εξωτερικό δεν βρίσκεται στις Κυκλάδες

Η γαλλική Vogue αφιερώνει ένα εκτενές άρθρο στη Σκόπελο, εξυμνώντας τις φυσικές ομορφιές του νησιού και αναδεικνύοντάς το ως έναν από τους πιο ιδιαίτερους ελληνικούς προορισμούς για το καλοκαίρι....

Με το τρένο από το Βερολίνο στο Αμβούργο και στην Κοπεγχάγη: Τρεις πόλεις που αναγεννήθηκαν πράσινες

Το άρθρο εξετάζει την αναγέννηση τριών ευρωπαϊκών πόλεων - Βερολίνο, Αμβούργο και Κοπεγχάγη - ως πράσινες και βιώσιμες μεγαλουπόλεις, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις και τις επιτυχίες τους. Το Βερολίνο, για...

Πώς καμία χώρα δεν έγινε πλούσια και ούτε θα γίνει από τον τουρισμό

Το άρθρο υποστηρίζει ότι καμία χώρα δεν έχει γίνει πλούσια από τον τουρισμό και δεν θα γίνει, παρά την εξάρτηση χωρών όπως η Κροατία, η Ελλάδα και η Ισπανία...

Τουρκία: Η καθοριστική θέση της γυναίκας στον νεολιθικό οικισμό Τσατάλ Χουγιούκ

Το άρθρο αναφέρεται στον νεολιθικό οικισμό Τσατάλ Χουγιούκ στην Τουρκία, όπου αποκαλύφθηκε η καθοριστική θέση των γυναικών στις πρώιμες αγροτικές κοινωνίες μέσω γονιδιωματικής έρευνας. Οι γυναίκες φαίνεται να είχαν...

Low Season Traveller: Το ελληνικό νησί που αναδεικνύεται «Βασίλισσα του Αιγαίου»

Το άρθρο του Low Season Traveller αναδεικνύει την Άνδρο ως ένα κρυμμένο διαμάντι των Κυκλάδων, προσφέροντας μια αυθεντική εμπειρία μακριά από τη μαζικότητα της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Το...

“Ο Θεσσαλονικιός που εξερεύνησε όλα τα επισκέψιμα νησιά της Ελλάδας”

Ο Γιάννης Κυρκιμτζής, ένας Θεσσαλονικιός με πάθος για τη νησιωτική Ελλάδα, κατάφερε να επισκεφθεί όλα τα επισκέψιμα ελληνικά νησιά. Αυτό το προσωπικό ταξίδι ζωής ξεκίνησε από μια έμπνευση στις...

Times: Υπάρχει πειρατικό νησί στην Ελλάδα;

Η Αστυπάλαια αναδεικνύεται από τους Βρετανικούς Times ως κορυφαίος προορισμός για το καλοκαίρι, χάρη στη γαλήνια ατμόσφαιρά της και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει. Το νησί, γνωστό για το...

Ο δήμαρχος Σύμης προτείνει εισιτήριο για ημερήσιους τουρίστες

Ο δήμαρχος της Σύμης, Ελευθέριος Παπακαλοδούκας, προτείνει την επιβολή τέλους 3 ευρώ ανά άτομο στους ημερήσιους τουρίστες, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών προορισμών που λαμβάνουν μέτρα για τη διαχείριση...

Γιορτές και πανηγύρια στη Χαλκιδική που αξίζει να ζήσεις φέτος το καλοκαίρι

Η Χαλκιδική προσφέρει ένα καλοκαίρι γεμάτο ζωντάνια και πολιτιστικές εκδηλώσεις με τις πολυάριθμες τοπικές γιορτές και πανηγύρια της. Αυτές οι εκδηλώσεις, που συνδυάζουν θρησκευτικό χαρακτήρα με διασκέδαση, είναι ακρογωνιαίος...

Πωλείται ιδιωτικό νησί για 500.000 λίρες – Ανακαλύψτε την τοποθεσία του

Ένα ακατοίκητο ιδιωτικό νησί 90 στρεμμάτων στη δυτική ακτή της Σκωτίας, το νησί Insh, πωλείται για 500.000 λίρες. Το νησί, που ανήκε προηγουμένως στο National Trust for Scotland, είχε...

Από γιορτή σε γιορτή: Το κυνήγι της παράδοσης και οι αμήχανοι «ξένοι»

Το άρθρο εξετάζει την εξέλιξη των ελληνικών πανηγυριών από αυθόρμητες κοινοτικές γιορτές σε εμπορευματοποιημένα γεγονότα, συχνά κατευθυνόμενα από χορηγούς και influencers που προβάλλουν μια επιφανειακή εικόνα της παράδοσης. Η παραδοσιακή...

Μεταξύ Ιονίου και Βενετίας: Μια πολυπόθητη απόδραση στην Πάργα

Το άρθρο περιγράφει μια πολυαναμενόμενη τριήμερη απόδραση στην Πάργα, μακριά από την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή με το ΚΤΕΛ μπορεί να ήταν κουραστική, αλλά η άφιξη στην Πάργα...

Αυτό είναι το ελληνικό νησί «κόσμημα» που μαγεύει καρδιές

Η Κίμωλος, ένα λιγότερο γνωστό νησί των Κυκλάδων, κερδίζει τις εντυπώσεις διεθνών μέσων, όπως η βρετανική «Express» και το «Travel and Tour World», για τις εκπληκτικές παραλίες και τα...

Υπερτουρισμός στην Ευρώπη: Μια κρίση που οι αρχές αγνοούν

Το άρθρο αναλύει την κρίση του υπερτουρισμού στην Ευρώπη, εστιάζοντας στις επιπτώσεις του στις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον. Παρά τα οικονομικά οφέλη, οι αρνητικές συνέπειες, όπως η στεγαστική...

Οι κορυφαίες και οι χειρότερες αερολιμένες της Ευρώπης – Ένα ελληνικό στον πάτο της κατάταξης

Η ετήσια κατάταξη της AirHelp για τα αεροδρόμια, βασισμένη σε κριτήρια όπως η ακρίβεια, η ικανοποίηση των επιβατών και η ποιότητα των υπηρεσιών, ανέδειξε το Διεθνές Αεροδρόμιο του Κέιπ...

Ελληνικό νησί ανάμεσα στους μαγευτικούς προορισμούς για το 2025

Η Σύρος, ένα νησί των Κυκλάδων, συμπεριλήφθηκε στη λίστα του Travel Dreams Magazine με τους ονειρικούς προορισμούς για το 2025, χάρη στο μοναδικό της μείγμα ιστορικών γωνιών, φυσικών ομορφιών...

Ανακαλύψτε φέτος το καλοκαίρι 5 μαγευτικά μικρά νησιά της Ελλάδας!

Το άρθρο παρουσιάζει πέντε μαγευτικά μικρά νησιά της Ελλάδας, ιδανικά για χαλαρές και αυθεντικές διακοπές. Οι Παξοί στο Ιόνιο προσφέρουν γραφικά τοπία και εκπληκτικές παραλίες, ενώ η Ιθάκη, η...

Εξερεύνηση στη Λήμνο: Πέντε παραλίες και πέντε τοποθεσίες που αξίζει να ανακαλύψεις στον κρυφό παράδεισο του Αιγαίου

Το άρθρο αναδεικνύει τη Λήμνο ως έναν κρυφό παράδεισο του Αιγαίου, ιδανικό για όσους αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες μακριά από τον μαζικό τουρισμό. Παρουσιάζει πέντε παραλίες και πέντε τοποθεσίες που...

Πόσα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες για ταξίδια ευεξίας και άθλησης;

Η έρευνα της Klarna, σε συνεργασία με την Appinio, αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για ταξίδια άθλησης και ευεξίας, με το 67,5% να επιθυμεί ταξίδια με...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ