Το άρθρο εξετάζει τις κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2026, προβλέποντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που ταξιδεύουμε. Οι νεότερες γενιές, όπως η Generation Z, χρησιμοποιούν τα social media για να σχεδιάσουν τα ταξίδια τους, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία και τις ουσιαστικές εμπειρίες.
Η τάση του "whycation" εστιάζει σε ταξίδια με συναισθηματικό και ουσιαστικό κίνητρο, ενώ το "hushpitality" προσφέρει στιγμές μοναξιάς και χαλάρωσης. Οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί γίνονται ελκυστικοί λόγω υπερτουρισμού, ενώ η πολυτελής κρουαζιέρα αποκτά νέα δυναμική.
Οι ταξιδιώτες επιλέγουν πλέον εμπειρίες "μιας ζωής" και βιωματικές δραστηριότητες, όπως μαθήματα μαγειρικής και φωτογραφικές περιηγήσεις, αντί για τις παραδοσιακές ξεναγήσεις.
Διαβάστε παρακάτω
Μπορεί να είμαστε ακόμη μακριά από το καλοκαίρι, αλλά η διάθεση και τα σχέδια για ταξίδια δεν σταματάει ποτέ. Εξάλλου, και μέσα στη χρονιά υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για αποδράσεις.
Σε κάθε περίπτωση, με τη νέα χρονιά να είναι μόλις δύο μήνες μακριά, αν οι προβλέψεις για τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2026 επαληθευτούν, τότε ο τρόπος που ταξιδεύουμε πρόκειται να αλλάξει ριζικά.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με το Skyscanner, το 59% της Generation Z χρησιμοποιεί το Instagram για να σχεδιάσει τα ταξίδια του. Και καθώς αυτή η γενιά δίνει πλέον προτεραιότητα στην ευεξία αντί για τη φυγή μέσα από τα ξέφρενα πάρτι, οι νέοι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί αλλάζουν με ταχύ ρυθμό.
Ξεκινήστε να προγραμματίζετε τις επόμενες διακοπές σας έγκαιρα, διαβάζοντας για τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές τάσεις του 2026.
Το «Why-cation»
<glomex-integration integration-id="40599w17mggcy6o3" playlist-id="auto“>
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση τάσεων της ξενοδοχειακής αλυσίδας Hilton για το 2026, οι ταξιδιώτες της επόμενης χρονιάς δεν θα ρωτούν «πού πάμε;», αλλά «γιατί;».
Βάσει παγκόσμιας έρευνας σε 14.000 ταξιδιώτες από 14 χώρες, η αλυσίδα ξενοδοχείων διαπίστωσε ότι το 2026 θα είναι η χρονιά του λεγόμενου «whycation», μιας αναδυόμενης τάσης που δίνει έμφαση στα ταξίδια με συναισθηματικό, στοχευμένο και ουσιαστικό κίνητρο.
Πλέον, δεν οργανώνουμε ταξίδια με εξαντλητικά προγράμματα για να «τα δούμε όλα», αλλά ξεκινάμε από το τι θέλουμε να νιώσουμε. Θέλουμε περιπέτεια ή χαλάρωση; Αυτή η πρόθεση καθορίζει τον προορισμό.
Ανάλογα, αναδύεται και η τάση του λεγόμενου «hushpitality», από το hush (σωπαίνω) και hospitality (φιλοξενία). Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες (48%) δηλώνουν ότι προσθέτουν μερικές επιπλέον ημέρες μόνοι τους πριν ή μετά τις οικογενειακές διακοπές, για να απολαύσουν λίγη δικαιολογημένη ξεκούραση και ανασυγκρότηση.
Οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί θα ανθίσουν
Η εποχή των social media σημαίνει ότι πολλοί άλλοτε αγαπημένοι προορισμοί έχουν πλέον κατακλυστεί από τουρίστες. Και, ας είμαστε ειλικρινείς, το τελευταίο πράγμα που θέλεις στις διακοπές είναι να μη μπορείς να βρεις τραπέζι σε κανένα εστιατόριο επειδή «το έχει ανακαλύψει» το μισό TikTok.
Πάνω από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών (34%) δηλώνουν ότι αναζητούν πλέον πιο ήσυχους προορισμούς, ενώ το 32% αναφέρει ότι ο υπερτουρισμός έχει επηρεάσει αρνητικά την ταξιδιωτική τους εμπειρία.
Μερικοί από τους πιο ανερχόμενους προορισμούς για το 2026 περιλαμβάνουν το Σαλέρνο της Ιταλίας (αύξηση 211% στις αναζητήσεις σε ετήσια βάση), το Κορόρ στα νησιά Παλάου (156%) και το Κότσι στην Ιαπωνία (100%).
Άλλες πόλεις που προσελκύουν ενδιαφέρον είναι το Μπιλμπάο στην Ισπανία, το Ραμπάτ στο Μαρόκο και το Σεντ Τζον στον Καναδά.
Η πολυτελής κρουαζιέρα επιστρέφει
Ο τομέας των πολυτελών ταξιδιών αναπτύσσεται ραγδαία, με την αξία του να αναμένεται να φτάσει τα 2,36 τρισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Καθώς όμως η πολυτέλεια γίνεται πιο προσιτή, οι λάτρεις των εκλεπτυσμένων εμπειριών αναζητούν κάτι πέρα από ένα πεντάστερο ξενοδοχείο.
Ανερχόμενη επιλογή είναι τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια και τα γιοτ που λανσάρουν κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Για παράδειγμα, το Ritz-Carlton Yacht Collection προσφέρει ένα από τα πλοία του, το Ilma, το οποίο διαθέτει 10 καταστρώματα και φιλοξενεί έως 400 επιβάτες (όταν ο μέσος όρος για τις κρουαζιέρες είναι περίπου 3.000), προσφέροντας όλα τα προνόμια ενός ιδιωτικού γιοτ με τον «αέρα» και την πολυτέλεια μιας κρουαζιέρας.
Αντίστοιχα, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του ομίλου Four Seasons θα σαλπάρει στις αρχές του 2026, με 95 σουίτες για 222 επιβάτες, που θα απολαμβάνουν ιδιωτικές πισίνες, μπαρ σαμπάνιας και χαβιαριού, καθώς και ένα «beach club» πάνω στο πλοίο.
Τα bucket lists γίνονται πραγματικότητα
Tα χαμένα χρόνια της πανδημίας και η στροφή προς τις εμπειρίες εξηγούν γιατί ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις διακοπές τους για να πραγματοποιήσουν ταξίδια «μιας ζωής» αντί για τις συνηθισμένες εξορμήσεις, σύμφωνα με τη Virtuoso.
Αυτό μπορεί να σημαίνει επιλογή ενός πιο μακρινού προορισμού ή συμμετοχή σε μια μοναδική, εξατομικευμένη εμπειρία.
Οι ταξιδιώτες φαίνεται ότι προτιμούν πια ένα μεγάλο, αξέχαστο ταξίδι αντί για πολλά μικρότερα μέσα στη χρονιά. Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί στις αναζητήσεις περιλαμβάνουν τα νησιά Τερκς και Κέικος στην Καραϊβική (αύξηση 528%), το Άμπου Ντάμπι (94%) και την Κόστα Ρίκα (462%).
Τα μαθήματα μαγειρικής και οι φωτογραφικές περιηγήσεις αποτελούν επίσης δύο ταχύτατα αναπτυσσόμενους τομείς.
«Αν και οι παραδοσιακές ξεναγήσεις παραμένουν μακράν οι πιο δημοφιλείς, οι βιωματικές, συμμετοχικές εμπειρίες είναι εκείνες που αφήνουν το πιο διαρκές αποτύπωμα», δήλωσε στον Independent η Laurel Greatrix, Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ της ταξιδιωτικής εταιρείας Viator.
Τώρα, το μόνο που μένει είναι να ξεκινήσετε τα σχέδια, να κλείσετε εισιτήρια και να ετοιμάσετε βαλίτσες.
Πηγή: ieidiseis.gr
Συνοπτικά
- Οι νεότερες γενιές, όπως η Generation Z, χρησιμοποιούν τα social media για να σχεδιάσουν τα ταξίδια τους, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία και τις ουσιαστικές εμπειρίες.
- Τα ταξίδια με συναισθηματικό κίνητρο και οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί γίνονται πιο ελκυστικά λόγω της τάσης του "whycation" και του "hushpitality".
- Η πολυτελής κρουαζιέρα επιστρέφει δυναμικά, με πολλές επιλογές από κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες.
- Οι ταξιδιώτες προτιμούν ταξίδια "μιας ζωής" και βιωματικές δραστηριότητες, όπως μαθήματα μαγειρικής και φωτογραφικές περιηγήσεις, αντί για παραδοσιακές ξεναγήσεις.
