“Πώς η Gen Z προγραμματίζει, κλείνει και οργανώνει τις διακοπές της”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Gen Z διαμορφώνει νέες τάσεις στον τομέα των ταξιδιών, δίνοντας έμφαση σε μοναδικές εμπειρίες και βιώσιμες επιλογές. Ταξιδεύουν συχνά, προτιμούν τη χρήση τεχνολογίας και επηρεάζονται από influencers για τις επιλογές τους.

Η σχέση ποιότητας-τιμής, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα είναι καθοριστικοί παράγοντες στις αποφάσεις τους, ενώ προτιμούν οικονομικά καταλύματα και φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς. Η Gen Z, μαζί με τους Millennials, συνδυάζουν εργασία με αναψυχή, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία και την αυτοφροντίδα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.

Διαβάστε παρακάτω

Διαφορετικές γενιές προσεγγίζουν τις διακοπές με άλλον τρόπο η καθεμιά – ειδικά οι νεότερες γενιές. Σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, οι νεότεροι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις μοναδικές εμπειρίες και γενικότερα έχουν αναπτύξει μιαν αλλιώτικη στάση απέναντι στα ταξίδια εν συγκρίσει με αυτήν που είχαν στο παρελθόν.

Το Travel Perk συγκέντρωσε και παρουσιάζει περισσότερα από 30 κύρια στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που ταξιδεύει η Gen Z.

Όπως επισημαίνει, η Gen Z αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, καθώς γίνονται ένα βασικό τμήμα της αγοράς. Ας δούμε πώς σχεδιάζουν, κάνουν κρατήσεις και διαχειρίζονται τα ταξιδιωτικά τους δρομολόγια.

Η Gen Z, λοιπόν, ταξιδεύει συχνά – πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 3 ταξίδια αναψυχής ανά έτος.

Το 63% των καταναλωτών της Gen Z έχει πραγματοποιήσει ταξιδιωτικές αγορές τους τελευταίους 12 μήνες.

Οι εργαζόμενοι της γενιάς των Millennials και της Gen Z είναι οι κορυφαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες, με το 53% κάθε ομάδας να σχεδιάζει να ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους.

Το 65% της Gen Z αναμένεται να ξοδέψει περισσότερα σε ταξίδια αναψυχής το 2025 σε σύγκριση με πέρυσι.

Το 88% των καταναλωτών της Gen Z ακολουθεί τουλάχιστον έναν influencer ταξιδιών στο TikTok.

Το 45% της Gen Z εμπιστεύεται τις ταξιδιωτικές προτάσεις που κάνουν οι influencers.

Οι ταξιδιώτες της Gen Z προτιμούν τα απευθείας διαδικτυακά κανάλια για κρατήσεις πτήσεων.

Το 76% των Γενιών Ζ ενδιαφέρονται περισσότερο για ταξίδια από ό,τι παλιά.

Η εμβάθυνση στις τοπικές κουλτούρες είναι ένα κορυφαίο ταξιδιωτικό κίνητρο για τους μισούς ταξιδιώτες της Gen Z.

Σχεδόν το 60% των καταναλωτών της Gen Z χρησιμοποιούν προγράμματα επιβράβευσης όταν ταξιδεύουν.

Το 31% των καταναλωτών της Gen Z σχεδιάζουν έναν προορισμό σε παραλία/λίμνη για τις επόμενες διακοπές τους.

Το 45% των ταξιδιωτών της Gen Z σκοπεύουν να αγοράσουν ρούχα, παπούτσια ή αποσκευές τον επόμενο μήνα για τις επόμενες διακοπές τους.

Σχεδόν το 75% των ταξιδιωτών της Gen Z σχεδίαζαν να κάνουν ένα μοναχικό ταξίδι το 2025.

Η Gen Z πίνει λιγότερο αλκοόλ από τους Millennials. Προτιμούν τα αξιοθέατα και τις πολιτιστικές εμπειρίες από τα πάρτι και το ποτό κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Το 1/5 των καταναλωτών της Gen Z χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις.

Πάνω από το 1/3 των ταξιδιωτών της Gen Z σχεδιάζουν να παρατείνουν ένα επαγγελματικό ταξίδι το 2025 για να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους πριν ή μετά τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

Το 75% των ταξιδιωτών της Gen Z ενδιαφέρονται να ζήσουν την εμπειρία τοπικών, μοναδικών μπαρ-ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους το 2025.

Το 38% των ταξιδιωτών της Gen Z χρησιμοποιούν παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία αντί για online επιλογές κράτησης.

Η Gen Z ξοδεύει κατά μέσο όρο 10.000 ευρώ (11.766 δολάρια) σε ταξίδια, ξεπερνώντας όλες τις άλλες γενιές.

Διακοπές: Οι προτεραιότητες της Gen Z

Όσον αφορά στην εύρεση ενός μέρους για να μείνουν κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, η Gen Z μπορεί να απολαύσει έναν πολυτελή ύπνο – αλλά θέλει επίσης οικονομικά μέρη για να ξεκουραστεί, καθώς και ασφαλείς τοποθεσίες.

Το 35% της Gen Z δίνει προτεραιότητα στον προϋπολογισμό και μένει σε απλά ξενοδοχεία με βαθμολογία 3 αστέρων ή χαμηλότερη.

Για τους ταξιδιώτες της Gen Z, η σχέση ποιότητας-τιμής είναι η κορυφαία προτεραιότητα κατά την επιλογή ενός προορισμού (47%), ακολουθούμενη από προσιτές πτήσεις (45%) και ασφαλείς τοποθεσίες (42%).

Το 50% των ταξιδιωτών της Gen Z θέλει να κάνει κράτηση σε φιλικές προς το περιβάλλον εταιρείες.

Με τις νέες γενιές έρχονται νέες αξίες και ιδανικά, και η Gen Z δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πραγματικότητα, οι αποφάσεις που βασίζονται στην αξία, συμπεριλαμβανομένης της συνείδησης του αποτυπώματος άνθρακα, αποτελούν καθοριστικό χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς και καθοδηγούν τις ταξιδιωτικές της αποφάσεις.

Το 73% της Gen Z εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς από διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) με βιώσιμες ταξιδιωτικές προσφορές.

Πάνω από τους μισούς λένε ότι το περιβάλλον αποτελεί βασικό κίνητρο για βιώσιμα ταξίδια. Η βιωσιμότητα είναι το κλειδί. Πάνω από τους μισούς της Gen Z (56%) προτιμούν να διαμένουν σε πράσινα ή οικολογικά καταλύματα. Έξι στους δέκα ταξιδιώτες της Gen Z αναζητούν πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς μόλις φτάσουν στον προορισμό τους.

Gen Z και Millennials

Η Gen Z συχνά συγκρίνεται με τα ελαφρώς μεγαλύτερα αδέλφια της, τους Millennials (γεννημένοι μεταξύ 1981-1996). Η Gen Z και οι Millennials αναδιαμορφώνουν τα ταξίδια, συνδυάζοντας την εργασία με την ευεξία και την αναψυχή.

Ενώ οι Millennials συχνά παρατείνουν τα ταξίδια για απόλαυση και χαλάρωση, οι εργαζόμενοι της Gen Z δίνουν έμφαση στην αυτοφροντίδα, αναζητώντας ταξιδιωτικά προνόμια όπως γιόγκα ή μαθήματα άσκησης.

Οι εν λόγω γενιές δίνουν αμφότερες προτεραιότητα στην ευεξία. Το 43% των Millennials έχουν παρατείνει τα επαγγελματικά τους ταξίδια για αναψυχή. Οι εργαζόμενοι της Gen Z δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών.

Το 34% θα ήθελε να μπορεί να συμπεριλάβει στα έξοδα ταξιδιού δραστηριότητες όπως γιόγκα ή μαθήματα άσκησης. Το 21% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών λένε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν βοηθήσει την ψυχική τους υγεία.

Το 36% των Millennials δίνουν προτεραιότητα στην απόλαυση και την περιποίηση κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών. Το 71% των καταναλωτών της Gen Z και των Millennials θέλουν να κάνουν κράτηση για ταξίδια σε ιδιωτικές παραλίες για να επικεντρωθούν στη χαλάρωση.

Με γνώμονα την αυτοφροντίδα, το 61% των ταξιδιωτών της Gen Z και των Millennials δίνουν προτεραιότητα σε ταξιδιωτικά σχέδια που επικεντρώνονται στην προσωπική ευεξία και τις εμπειρίες ευεξίας.

Πηγή: in.gr


Συνοπτικά

  • Η Gen Z δίνει έμφαση σε μοναδικές και βιώσιμες εμπειρίες ταξιδιού, επηρεαζόμενη από influencers και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για κρατήσεις.
  • Η σχέση ποιότητας-τιμής, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα είναι κύριοι παράγοντες για την επιλογή προορισμών και καταλυμάτων.
  • Η Gen Z και οι Millennials συνδυάζουν εργασία με αναψυχή, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία και την αυτοφροντίδα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
  • Η Gen Z χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθόδους, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις και προτιμά φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.
Διαβάστε επίσης

Σαββατοκύριακο στη Χαλκιδική: Εκδηλώσεις και θεάματα που δεν πρέπει να χάσεις

Το Σαββατοκύριακο στη Χαλκιδική προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να συνδυάσουν τη δροσιά της θάλασσας με πολιτιστικές εμπειρίες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συναυλίες όπως αυτή της Gloria Gaynor στο...

Πώς επηρεάζει ο υπερτουρισμός τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες;

Η νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επηρεάζονται σημαντικά από τον υπερτουρισμό, επιλέγοντας ολοένα και περισσότερο ασυνήθιστους προορισμούς εντός της ηπείρου και ταξιδεύοντας κατά...

Ανδρουλάκης εναντίον Μητσοτάκη: Οι μισοί Έλληνες αδυνατούν να απολαύσουν έστω μία εβδομάδα διακοπών

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, επέκρινε έντονα την κυβέρνηση Μητσοτάκη μέσω ενός βίντεο στο TikTok, εστιάζοντας στο αυξημένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που καθιστά τις διακοπές απαγορευτικές για...

BeLokal: Η ιστορία πίσω από τον πιο viral και διασκεδαστικό ελληνικό ταξιδιωτικό οδηγό που υπάρχει

Το άρθρο αφηγείται την ιστορία πίσω από την εφαρμογή "BeLokal", έναν ελληνικό ταξιδιωτικό οδηγό που έγινε viral στο TikTok, προσελκύοντας χιλιάδες χρήστες. Δημιουργήθηκε από τον Γιάννη Καγιώργη Σιώτο και...

Χαλκιδική, δεύτερο πόδι: Οι 10 παραλίες που αξίζει να επισκεφθείς φέτος το καλοκαίρι

Η Σιθωνία, το δεύτερο "πόδι" της Χαλκιδικής, αναδεικνύεται ως ιδανικός καλοκαιρινός προορισμός, προσφέροντας μοναδικές παραλίες με απαράμιλλη φυσική ομορφιά και κρυστάλλινα νερά. Από τις διάσημες Καβουρότρυπες με την εξωτική...

Πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες έκαναν τουλάχιστον ένα ταξίδι την περασμένη χρονιά

Πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, με συνολικά 8,6 εκατομμύρια ταξίδια να σημειώνουν αύξηση 4% σε σχέση με το...

Το ελληνικό νησί που κατακτά το εξωτερικό δεν βρίσκεται στις Κυκλάδες

Η γαλλική Vogue αφιερώνει ένα εκτενές άρθρο στη Σκόπελο, εξυμνώντας τις φυσικές ομορφιές του νησιού και αναδεικνύοντάς το ως έναν από τους πιο ιδιαίτερους ελληνικούς προορισμούς για το καλοκαίρι....

Με το τρένο από το Βερολίνο στο Αμβούργο και στην Κοπεγχάγη: Τρεις πόλεις που αναγεννήθηκαν πράσινες

Το άρθρο εξετάζει την αναγέννηση τριών ευρωπαϊκών πόλεων - Βερολίνο, Αμβούργο και Κοπεγχάγη - ως πράσινες και βιώσιμες μεγαλουπόλεις, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις και τις επιτυχίες τους. Το Βερολίνο, για...

Πώς καμία χώρα δεν έγινε πλούσια και ούτε θα γίνει από τον τουρισμό

Το άρθρο υποστηρίζει ότι καμία χώρα δεν έχει γίνει πλούσια από τον τουρισμό και δεν θα γίνει, παρά την εξάρτηση χωρών όπως η Κροατία, η Ελλάδα και η Ισπανία...

Τουρκία: Η καθοριστική θέση της γυναίκας στον νεολιθικό οικισμό Τσατάλ Χουγιούκ

Το άρθρο αναφέρεται στον νεολιθικό οικισμό Τσατάλ Χουγιούκ στην Τουρκία, όπου αποκαλύφθηκε η καθοριστική θέση των γυναικών στις πρώιμες αγροτικές κοινωνίες μέσω γονιδιωματικής έρευνας. Οι γυναίκες φαίνεται να είχαν...

Low Season Traveller: Το ελληνικό νησί που αναδεικνύεται «Βασίλισσα του Αιγαίου»

Το άρθρο του Low Season Traveller αναδεικνύει την Άνδρο ως ένα κρυμμένο διαμάντι των Κυκλάδων, προσφέροντας μια αυθεντική εμπειρία μακριά από τη μαζικότητα της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Το...

“Ο Θεσσαλονικιός που εξερεύνησε όλα τα επισκέψιμα νησιά της Ελλάδας”

Ο Γιάννης Κυρκιμτζής, ένας Θεσσαλονικιός με πάθος για τη νησιωτική Ελλάδα, κατάφερε να επισκεφθεί όλα τα επισκέψιμα ελληνικά νησιά. Αυτό το προσωπικό ταξίδι ζωής ξεκίνησε από μια έμπνευση στις...

Times: Υπάρχει πειρατικό νησί στην Ελλάδα;

Η Αστυπάλαια αναδεικνύεται από τους Βρετανικούς Times ως κορυφαίος προορισμός για το καλοκαίρι, χάρη στη γαλήνια ατμόσφαιρά της και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει. Το νησί, γνωστό για το...

Ο δήμαρχος Σύμης προτείνει εισιτήριο για ημερήσιους τουρίστες

Ο δήμαρχος της Σύμης, Ελευθέριος Παπακαλοδούκας, προτείνει την επιβολή τέλους 3 ευρώ ανά άτομο στους ημερήσιους τουρίστες, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών προορισμών που λαμβάνουν μέτρα για τη διαχείριση...

Γιορτές και πανηγύρια στη Χαλκιδική που αξίζει να ζήσεις φέτος το καλοκαίρι

Η Χαλκιδική προσφέρει ένα καλοκαίρι γεμάτο ζωντάνια και πολιτιστικές εκδηλώσεις με τις πολυάριθμες τοπικές γιορτές και πανηγύρια της. Αυτές οι εκδηλώσεις, που συνδυάζουν θρησκευτικό χαρακτήρα με διασκέδαση, είναι ακρογωνιαίος...

Πωλείται ιδιωτικό νησί για 500.000 λίρες – Ανακαλύψτε την τοποθεσία του

Ένα ακατοίκητο ιδιωτικό νησί 90 στρεμμάτων στη δυτική ακτή της Σκωτίας, το νησί Insh, πωλείται για 500.000 λίρες. Το νησί, που ανήκε προηγουμένως στο National Trust for Scotland, είχε...

Από γιορτή σε γιορτή: Το κυνήγι της παράδοσης και οι αμήχανοι «ξένοι»

Το άρθρο εξετάζει την εξέλιξη των ελληνικών πανηγυριών από αυθόρμητες κοινοτικές γιορτές σε εμπορευματοποιημένα γεγονότα, συχνά κατευθυνόμενα από χορηγούς και influencers που προβάλλουν μια επιφανειακή εικόνα της παράδοσης. Η παραδοσιακή...

Μεταξύ Ιονίου και Βενετίας: Μια πολυπόθητη απόδραση στην Πάργα

Το άρθρο περιγράφει μια πολυαναμενόμενη τριήμερη απόδραση στην Πάργα, μακριά από την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης. Η διαδρομή με το ΚΤΕΛ μπορεί να ήταν κουραστική, αλλά η άφιξη στην Πάργα...

Αυτό είναι το ελληνικό νησί «κόσμημα» που μαγεύει καρδιές

Η Κίμωλος, ένα λιγότερο γνωστό νησί των Κυκλάδων, κερδίζει τις εντυπώσεις διεθνών μέσων, όπως η βρετανική «Express» και το «Travel and Tour World», για τις εκπληκτικές παραλίες και τα...

Υπερτουρισμός στην Ευρώπη: Μια κρίση που οι αρχές αγνοούν

Το άρθρο αναλύει την κρίση του υπερτουρισμού στην Ευρώπη, εστιάζοντας στις επιπτώσεις του στις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον. Παρά τα οικονομικά οφέλη, οι αρνητικές συνέπειες, όπως η στεγαστική...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ