“Πώς η Gen Z προγραμματίζει, κλείνει και οργανώνει τις διακοπές της”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Gen Z διαμορφώνει νέες τάσεις στον τομέα των ταξιδιών, δίνοντας έμφαση σε μοναδικές εμπειρίες και βιώσιμες επιλογές. Ταξιδεύουν συχνά, προτιμούν τη χρήση τεχνολογίας και επηρεάζονται από influencers για τις επιλογές τους.

Η σχέση ποιότητας-τιμής, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα είναι καθοριστικοί παράγοντες στις αποφάσεις τους, ενώ προτιμούν οικονομικά καταλύματα και φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς. Η Gen Z, μαζί με τους Millennials, συνδυάζουν εργασία με αναψυχή, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία και την αυτοφροντίδα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.

Διαβάστε παρακάτω

Διαφορετικές γενιές προσεγγίζουν τις διακοπές με άλλον τρόπο η καθεμιά – ειδικά οι νεότερες γενιές. Σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, οι νεότεροι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις μοναδικές εμπειρίες και γενικότερα έχουν αναπτύξει μιαν αλλιώτικη στάση απέναντι στα ταξίδια εν συγκρίσει με αυτήν που είχαν στο παρελθόν.

Το Travel Perk συγκέντρωσε και παρουσιάζει περισσότερα από 30 κύρια στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που ταξιδεύει η Gen Z.

Όπως επισημαίνει, η Gen Z αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, καθώς γίνονται ένα βασικό τμήμα της αγοράς. Ας δούμε πώς σχεδιάζουν, κάνουν κρατήσεις και διαχειρίζονται τα ταξιδιωτικά τους δρομολόγια.

Η Gen Z, λοιπόν, ταξιδεύει συχνά – πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 3 ταξίδια αναψυχής ανά έτος.

Το 63% των καταναλωτών της Gen Z έχει πραγματοποιήσει ταξιδιωτικές αγορές τους τελευταίους 12 μήνες.

Οι εργαζόμενοι της γενιάς των Millennials και της Gen Z είναι οι κορυφαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες, με το 53% κάθε ομάδας να σχεδιάζει να ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους.

Το 65% της Gen Z αναμένεται να ξοδέψει περισσότερα σε ταξίδια αναψυχής το 2025 σε σύγκριση με πέρυσι.

Το 88% των καταναλωτών της Gen Z ακολουθεί τουλάχιστον έναν influencer ταξιδιών στο TikTok.

Το 45% της Gen Z εμπιστεύεται τις ταξιδιωτικές προτάσεις που κάνουν οι influencers.

Οι ταξιδιώτες της Gen Z προτιμούν τα απευθείας διαδικτυακά κανάλια για κρατήσεις πτήσεων.

Το 76% των Γενιών Ζ ενδιαφέρονται περισσότερο για ταξίδια από ό,τι παλιά.

Η εμβάθυνση στις τοπικές κουλτούρες είναι ένα κορυφαίο ταξιδιωτικό κίνητρο για τους μισούς ταξιδιώτες της Gen Z.

Σχεδόν το 60% των καταναλωτών της Gen Z χρησιμοποιούν προγράμματα επιβράβευσης όταν ταξιδεύουν.

Το 31% των καταναλωτών της Gen Z σχεδιάζουν έναν προορισμό σε παραλία/λίμνη για τις επόμενες διακοπές τους.

Το 45% των ταξιδιωτών της Gen Z σκοπεύουν να αγοράσουν ρούχα, παπούτσια ή αποσκευές τον επόμενο μήνα για τις επόμενες διακοπές τους.

Σχεδόν το 75% των ταξιδιωτών της Gen Z σχεδίαζαν να κάνουν ένα μοναχικό ταξίδι το 2025.

Η Gen Z πίνει λιγότερο αλκοόλ από τους Millennials. Προτιμούν τα αξιοθέατα και τις πολιτιστικές εμπειρίες από τα πάρτι και το ποτό κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Το 1/5 των καταναλωτών της Gen Z χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις.

Πάνω από το 1/3 των ταξιδιωτών της Gen Z σχεδιάζουν να παρατείνουν ένα επαγγελματικό ταξίδι το 2025 για να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους πριν ή μετά τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

Το 75% των ταξιδιωτών της Gen Z ενδιαφέρονται να ζήσουν την εμπειρία τοπικών, μοναδικών μπαρ-ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους το 2025.

Το 38% των ταξιδιωτών της Gen Z χρησιμοποιούν παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία αντί για online επιλογές κράτησης.

Η Gen Z ξοδεύει κατά μέσο όρο 10.000 ευρώ (11.766 δολάρια) σε ταξίδια, ξεπερνώντας όλες τις άλλες γενιές.

Διακοπές: Οι προτεραιότητες της Gen Z

Όσον αφορά στην εύρεση ενός μέρους για να μείνουν κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, η Gen Z μπορεί να απολαύσει έναν πολυτελή ύπνο – αλλά θέλει επίσης οικονομικά μέρη για να ξεκουραστεί, καθώς και ασφαλείς τοποθεσίες.

Το 35% της Gen Z δίνει προτεραιότητα στον προϋπολογισμό και μένει σε απλά ξενοδοχεία με βαθμολογία 3 αστέρων ή χαμηλότερη.

Για τους ταξιδιώτες της Gen Z, η σχέση ποιότητας-τιμής είναι η κορυφαία προτεραιότητα κατά την επιλογή ενός προορισμού (47%), ακολουθούμενη από προσιτές πτήσεις (45%) και ασφαλείς τοποθεσίες (42%).

Το 50% των ταξιδιωτών της Gen Z θέλει να κάνει κράτηση σε φιλικές προς το περιβάλλον εταιρείες.

Με τις νέες γενιές έρχονται νέες αξίες και ιδανικά, και η Gen Z δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πραγματικότητα, οι αποφάσεις που βασίζονται στην αξία, συμπεριλαμβανομένης της συνείδησης του αποτυπώματος άνθρακα, αποτελούν καθοριστικό χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς και καθοδηγούν τις ταξιδιωτικές της αποφάσεις.

Το 73% της Gen Z εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς από διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) με βιώσιμες ταξιδιωτικές προσφορές.

Πάνω από τους μισούς λένε ότι το περιβάλλον αποτελεί βασικό κίνητρο για βιώσιμα ταξίδια. Η βιωσιμότητα είναι το κλειδί. Πάνω από τους μισούς της Gen Z (56%) προτιμούν να διαμένουν σε πράσινα ή οικολογικά καταλύματα. Έξι στους δέκα ταξιδιώτες της Gen Z αναζητούν πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς μόλις φτάσουν στον προορισμό τους.

Gen Z και Millennials

Η Gen Z συχνά συγκρίνεται με τα ελαφρώς μεγαλύτερα αδέλφια της, τους Millennials (γεννημένοι μεταξύ 1981-1996). Η Gen Z και οι Millennials αναδιαμορφώνουν τα ταξίδια, συνδυάζοντας την εργασία με την ευεξία και την αναψυχή.

Ενώ οι Millennials συχνά παρατείνουν τα ταξίδια για απόλαυση και χαλάρωση, οι εργαζόμενοι της Gen Z δίνουν έμφαση στην αυτοφροντίδα, αναζητώντας ταξιδιωτικά προνόμια όπως γιόγκα ή μαθήματα άσκησης.

Οι εν λόγω γενιές δίνουν αμφότερες προτεραιότητα στην ευεξία. Το 43% των Millennials έχουν παρατείνει τα επαγγελματικά τους ταξίδια για αναψυχή. Οι εργαζόμενοι της Gen Z δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών.

Το 34% θα ήθελε να μπορεί να συμπεριλάβει στα έξοδα ταξιδιού δραστηριότητες όπως γιόγκα ή μαθήματα άσκησης. Το 21% των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών λένε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν βοηθήσει την ψυχική τους υγεία.

Το 36% των Millennials δίνουν προτεραιότητα στην απόλαυση και την περιποίηση κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών. Το 71% των καταναλωτών της Gen Z και των Millennials θέλουν να κάνουν κράτηση για ταξίδια σε ιδιωτικές παραλίες για να επικεντρωθούν στη χαλάρωση.

Με γνώμονα την αυτοφροντίδα, το 61% των ταξιδιωτών της Gen Z και των Millennials δίνουν προτεραιότητα σε ταξιδιωτικά σχέδια που επικεντρώνονται στην προσωπική ευεξία και τις εμπειρίες ευεξίας.

Πηγή: in.gr

Συνοπτικά

  • Η Gen Z δίνει έμφαση σε μοναδικές και βιώσιμες εμπειρίες ταξιδιού, επηρεαζόμενη από influencers και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για κρατήσεις.
  • Η σχέση ποιότητας-τιμής, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα είναι κύριοι παράγοντες για την επιλογή προορισμών και καταλυμάτων.
  • Η Gen Z και οι Millennials συνδυάζουν εργασία με αναψυχή, δίνοντας προτεραιότητα στην ευεξία και την αυτοφροντίδα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
  • Η Gen Z χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθόδους, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις και προτιμά φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.
Διαβάστε επίσης

8 κοντινοί προορισμοί από τη Θεσσαλονίκη για να απολαύσουμε το φθινόπωρο!

Το άρθρο παρουσιάζει οκτώ κοντινούς προορισμούς από τη Θεσσαλονίκη για φθινοπωρινές αποδράσεις. Αναδεικνύει την ομορφιά της Βόρειας Ελλάδας με γραφικά χωριά, μαγευτικούς υγροτόπους και ιστορικούς τόπους. Προορισμοί όπως η Αρναία,...

Βίντεο: Το μεσαιωνικό χωριό στη νότια πλευρά της Χίου

Το άρθρο περιγράφει το μεσαιωνικό χωριό Λιθί στη νότια Χίο, το οποίο εντυπωσιάζει με τα γραφικά πέτρινα σπίτια και τα στενά του δρομάκια, δημιουργώντας μια αίσθηση επιστροφής στο παρελθόν. Το...

Οι Βρετανοί αποφάσισαν: Η Άνδρος κορυφαίος πεζοπορικός προορισμός της Ελλάδας για το 2025

Η Άνδρος αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος πεζοπορικός προορισμός της Ελλάδας για το 2025, σύμφωνα με τα ετήσια Greek Travel Awards που διοργανώνει το Γραφείο ΕΟΤ Μ. Βρετανίας. Η βράβευση, που...

ΒΙΝΤΕΟ: Το πέτρινο κόσμημα της Μάνης

Η Καρδαμύλη, ένα γοητευτικό και αυθεντικό χωριό της Μάνης, βρίσκεται αμφιθεατρικά στις πλαγιές του Ταϋγέτου και προσφέρει μαγευτική θέα στον Μεσσηνιακό Κόλπο. Με ιστορικές ρίζες που αναφέρονται ήδη από...

“Στα καλλιτεχνικά σαλόνια του Παρισιού”

Το άρθρο παρουσιάζει μια περιήγηση στον καλλιτεχνικό κόσμο του Παρισιού, εστιάζοντας στις διάφορες γκαλερί και τις εκθέσεις που φιλοξενούν. Από το ιστορικό Le Marais μέχρι τα σύγχρονα εκθεσιακά κέντρα,...

Οι κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια για το 2026!

Το άρθρο εξετάζει τις κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2026, προβλέποντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που ταξιδεύουμε. Οι νεότερες γενιές, όπως η Generation Z, χρησιμοποιούν τα social media για...

Στο χωριό της Χαλκιδικής όπου τα Χριστούγεννα αρχίζουν πιο νωρίς από οπουδήποτε στην Ελλάδα

Ο Ταξιάρχης, ένα γραφικό ορεινό χωριό στη Χαλκιδική, δίνει το έναυσμα για τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα με την ετήσια «Γιορτή Ελάτου», που ξεκινά στις αρχές Νοεμβρίου. Το χωριό, γνωστό...

Τετράωρη απεργία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Σήμερα, από τις 11:30 έως τις 15:30, οι δημοσιογράφοι στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης θα απέχουν από την εργασία τους, απέχοντας από τη μετάδοση ειδήσεων και την ενημέρωση ιστοσελίδων. Η τετράωρη...

Έρχεται η Travel Tuesday: Πώς να βρείτε οικονομικά πακέτα και πτήσεις

Η Travel Tuesday, η ημέρα που ακολουθεί το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για οικονομικά ταξιδιωτικά πακέτα και πτήσεις, με εκπτώσεις που φτάνουν έως και 80%....

ΕΙΚΟΝΕΣ: Φθινοπωρινά πυροτεχνήματα στη Ροδόπη

Μια παρέα εννέα ανθρώπων πέρασε ένα τριήμερο στην καρδιά της Ροδόπης, με αφετηρία το Δασικό Χωριό του Ερύμανθου, απολαμβάνοντας την ομορφιά του φθινοπώρου μέσα από μια πεζοπορία 50 χιλιομέτρων....

Στα ελληνόφωνα χωριά της Νότιας Ιταλίας

Το άρθρο περιγράφει την επίσκεψη στα ελληνόφωνα χωριά της Απουλίας στο Salento της Νότιας Ιταλίας, όπου μιλιούνται οι διάλεκτοι griko ή grecanica. Αυτές οι διάλεκτοι, με ελληνικές ρίζες αναμεμιγμένες...

Δωρεάν περιηγήσεις στην Ευρώπη για 40.000 νέους – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Το πρόγραμμα DiscoverEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσφέρει 40.000 δωρεάν εισιτήρια σε νέους που θα είναι 18 ετών το 2025, για να ταξιδέψουν σε 36 χώρες και να εξερευνήσουν την...

Εντυπωσιακά ρεκόρ στον ελληνικό τουρισμό το 2025 – Πώς συμβάλλει η Τεχνητή Νοημοσύνη;

Το 2025, ο ελληνικός τουρισμός σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, με τα έσοδα να φτάνουν τα 16,7 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 12% σε σχέση με το 2024, ενώ οι αφίξεις αυξήθηκαν...

Λούβρο: Οι κλέφτες επιχείρησαν να διαθέσουν τα κοσμήματα στο σκοτεινό ιστό

Οι κλέφτες που λήστεψαν το μουσείο του Λούβρου επιχείρησαν να πουλήσουν τα κλεμμένα κοσμήματα μέσω του σκοτεινού διαδικτύου, σύμφωνα με αναφορές από ισραηλινή εταιρεία ασφαλείας. Παρά τις επτά συλλήψεις,...

Εξάπλωση ευλογιάς αιγοπροβάτων σε 250 φάρμες στην Κ. Μακεδονία – 57.000 ζώα εξοντώθηκαν

Στην Κεντρική Μακεδονία, η ευλογιά των αιγοπροβάτων έχει προκαλέσει σοβαρή κρίση, με 57.000 ζώα να έχουν θανατωθεί και κρούσματα να εμφανίζονται σε 250 φάρμες. Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Γιώργος...

Πέρα από τα καθιερωμένα: Αυτό το ελληνικό νησί λατρεύουν οι Βρετανοί

Η Ελλάδα αναγνωρίστηκε ως «Κοντινός Προορισμός της Χρονιάς» στα βραβεία Food and Travel Reader Awards 2025, επιβεβαιώνοντας τη γοητεία της για το βρετανικό κοινό που αναζητά συνδυασμό γαστρονομίας και...

Παρίσι: Στην εμβληματική καλλιτεχνική κοινότητα, 59 Rivoli Aftersquat

Το άρθρο περιγράφει την εμβληματική καλλιτεχνική κοινότητα 59 Rivoli Aftersquat στο Παρίσι, που ξεκίνησε ως καλλιτεχνική κατάληψη το 1999 και κατόρθωσε να ενταχθεί στο δημοτικό πολιτιστικό δίκτυο της πόλης,...

Οι πιο ασφαλείς προορισμοί για ταξίδια το 2026!

Το άρθρο παρουσιάζει την κατάταξη των ασφαλέστερων χωρών για ταξίδια το 2026, με την Ολλανδία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση χάρη στην ειρηνική της στάση, την κοινωνική ανεκτικότητα και...

Πώς ταξιδεύουν οι κάτοικοι της Ευρώπης

Οι Ευρωπαίοι προτιμούν να ταξιδεύουν εντός της χώρας τους, με τους Ισπανούς να είναι οι πιο «πιστοί», καθώς μόνο το 8% των ταξιδιών τους πραγματοποιείται εκτός Ισπανίας. Χώρες όπως...

Χειμερινός τουρισμός: Τι σημαίνει η «λευκή εβδομάδα»

Το άρθρο εστιάζει στον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα, με έμφαση στη σημασία της «λευκής εβδομάδας» και την ανάγκη για στρατηγική ενίσχυση του τομέα. Οι ξενοδόχοι των ορεινών περιοχών αποτιμούν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ