Η Burberry ανακοίνωσε την πρόθεσή της να καταργήσει έως και 1.700 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου μείωσης κόστους ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών έως το 2027, προκειμένου να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Οι περικοπές αυτές, που θα επηρεάσουν σχεδόν το 20% του εργατικού δυναμικού της, έρχονται μετά από πτώση 17% στα έσοδα και λειτουργική ζημία, ενώ οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν αύξηση 6,75% μετά την ανακοίνωση.
Ο διευθύνων σύμβουλος Jonathan Akeroyd τονίζει τις «οργανωτικές αλλαγές» και την επιστροφή σε κλασικά προϊόντα, ελπίζοντας σε βελτίωση της εικόνας της Burberry στην αγορά πολυτελών ειδών.
Διαβάστε παρακάτω
Η Burberry ανακοίνωσε σχέδια για την πιθανή κατάργηση έως και 1.700 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου μείωσης του κόστους προσωπικού και επιστροφής της εμβληματικής φίρμας πολυτελείας στην κερδοφορία.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αυξάνει τον στόχο περικοπών κόστους στα 100 εκατομμύρια λίρες ετησίως έως το οικονομικό έτος 2027.
Οι εξοικονομήσεις αυτές θα προέλθουν εν μέρει από τη μείωση του κόστους που σχετίζεται με το ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με την εταιρεία — κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει περίπου 1.700 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο, μέσα σε διάστημα δύο ετών. Η νέα αυτή στρατηγική μείωσης κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση σχεδόν κατά 1/5 του εργατικού δυναμικού της Burberry.
Η εταιρεία ανέφερε ότι οι «οργανωτικές αλλαγές» έχουν στόχο να διασφαλίσουν ότι η Burberry είναι «κατάλληλα προετοιμασμένη για το μέλλον». Οι μετοχές της Burberry σημείωσαν άνοδο 6,75%, ή 55,80 πένες, φτάνοντας τις 882,60 πένες μετά τη σχετική ανακοίνωση. Ωστόσο, μέσα στο τελευταίο έτος, η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει περίπου το 25% της αξίας της, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Daily Mail.
«Οι επενδυτές έχουν δει πολλές αποτυχημένες προσπάθειες αναδιάρθρωσης της Burberry τα τελευταία χρόνια. Αυτή μοιάζει με την τελευταία της ευκαιρία», δήλωσε ο Charlie Huggins, διαχειριστής του Quality Shares Portfolio στη Wealth Club. Η Burberry έχει έρθει αντιμέτωπη με προειδοποιήσεις για πτώση κερδών, μειωμένη επισκεψιμότητα στα καταστήματα και πτώση στις πωλήσεις. Η εταιρεία εναποθέτει τις ελπίδες της σε μια «επιστροφή στα βασικά» και σχεδιάζει να επικεντρωθεί ξανά στις δημοφιλείς σειρές με καμπαρντίνες και κασκόλ.
Ο Jonathan Akeroyd, ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία της Burberry πέρυσι, άλλαξε τη στρατηγική και το μάρκετινγκ της εταιρείας, επιστρέφοντας σε πιο παραδοσιακά κομμάτια όπως οι κλασικές καμπαρντίνες και τα κασκόλ, μετά από μια δύσκολη περίοδο με ατυχείς επιλογές προϊόντων, υπερβολικές αυξήσεις τιμών και γενικότερη ύφεση στον κλάδο των πολυτελών ειδών.
Την Τετάρτη, ο Akeroyd ανακοίνωσε σχέδια για επιπλέον περικοπές κόστους ύψους 60 εκατομμυρίων λιρών, επιπλέον των 40 εκατομμυρίων λιρών, που είχαν ήδη ανακοινωθεί, φτάνοντας έτσι σε συνολικές περικοπές ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών τα επόμενα δύο χρόνια. Η εφαρμογή του σχεδίου θα κοστίσει περίπου 80 εκατομμύρια λίρες.
Η Burberry ανέφερε πτώση 17% στα έσοδα, στα 2,5 δισ. λίρες για το έτος έως τις 19 Μαρτίου. Η εταιρεία κατέγραψε λειτουργική ζημία 3 εκατ. λιρών σε σύγκριση με κέρδη 418 εκατ. λιρών το προηγούμενο έτος. Οι ζημίες προ φόρων έφτασαν τα 66 εκατ. λίρες για το 12μηνο έως τις 29 Μαρτίου, έναντι κερδών 383 εκατ. λιρών το προηγούμενο έτος. Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου σημείωσαν πτώση 6%, καλύτερη από την εκτίμηση των αναλυτών για μείωση 7%.
Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι πέρασε μια «δύσκολη πρώτη περίοδο» και προειδοποίησε για ένα «δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον». Ωστόσο, ο Akeroyd δήλωσε: «Με τη βελτίωση της εικόνας του brand, θα αυξήσουμε τη συχνότητα και την απήχηση των διαφημιστικών μας καμπανιών, καθώς οι φθινοπωρινές και χειμερινές συλλογές φτάνουν στα καταστήματα».
Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ και στην περιοχή Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική μειώθηκαν κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην Ασία-Ειρηνικό σημειώθηκε πτώση 9%.
Ο Richard Hunter, επικεφαλής αγορών στην Interactive Investor, σχολίασε: «Η Burberry θέλει να αφήσει πίσω της την περασμένη χρονιά όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, όταν η αλλαγή διευθύνοντος συμβούλου, η αναστολή μερίσματος και οι ζημίες του πρώτου εξαμήνου έριξαν κατακόρυφα τη μετοχή».
Και πρόσθεσε: «Συνολικά, η εταιρεία απέχει πολύ από το να έχει βγει από το τούνελ, αλλά η άμεση επίδραση της στρατηγικής “Burberry Forward” είναι ένα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό σημάδι».
«Παρ’ όλα αυτά, οι επιπτώσεις των δασμών, ακόμη και στα νέα, μειωμένα επίπεδα, θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά, ενώ θα χρειαστεί περαιτέρω απόδειξη ότι η σημερινή δυναμική μπορεί να διατηρηθεί».
«Η μετοχή έχει σημαντικό έδαφος να καλύψει, έχοντας σημειώσει πτώση 29% τον τελευταίο χρόνο — σε αντίθεση με μια άνοδο μόλις 0,7% του ευρύτερου δείκτη FTSE 250 — και 67% πτώση τα τελευταία δύο χρόνια».
«Αν και η γενική εκτίμηση της αγοράς για τη μετοχή είναι “κράτημα”, κάτι που ίσως δείχνει δισταγμό των επενδυτών να στηρίξουν πλήρως την πορεία ανάκαμψης, η άμεση αντίδραση της αγοράς σε αυτά τα αποτελέσματα αποτυπώνει ένα σπάνιο χειροκρότημα για την ξεκάθαρη πρόοδο που έχει ήδη σημειωθεί».