Ο Francois-Henri Pinault αποχωρεί από τη θέση του CEO του ομίλου μόδας Kering μετά από 20 χρόνια, παραδίδοντας τα ηνία στον Luca de Meo, πρώην CEO της Renault. Ο Pinault, που θα συνεχίσει ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, μεταμόρφωσε την Kering από έναν όμιλο λιανικού εμπορίου σε κολοσσό της πολυτελούς μόδας, επενδύοντας σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και προωθώντας την κοινωνική ευθύνη.
Μεταξύ των επιτευγμάτων του είναι η αναγέννηση της Gucci και η επιτυχημένη πορεία της Kering Eyewear. Η αλλαγή ηγεσίας σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία, ενώ ο Pinault επικεντρώνεται πλέον στον οικογενειακό επενδυτικό όμιλο Artémis.
Διαβάστε παρακάτω
Ύστερα από δύο δεκαετίες στο τιμόνι του ομίλου Kering, ο Francois-Henri Pinault παραδίδει τη θέση του CEO στον Luca de Meo, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς της πολυτελούς μόδας. Ο ίδιος θα διατηρήσει τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου, παραμένοντας παρών στη στρατηγική κατεύθυνση του ομίλου.

REUTERS/Tom Nicholson
Όταν ανέλαβε το 2005, η Kering ήταν ακόμα γνωστή ως PPR, με δραστηριότητες στο λιανικό εμπόριο και στα καταναλωτικά προϊόντα. Υπό την ηγεσία του Pinault, ο όμιλος μετασχηματίστηκε ριζικά, εγκαταλείποντας το retail και επικεντρώνοντας τις δυνάμεις του στην πολυτέλεια και τα αξεσουάρ. Το 2013, η Kering είχε ήδη καθιερωθεί ως μια από τις κορυφαίες δυνάμεις της διεθνούς μόδας.

REUTERS/Tom Nicholson
Ο Pinault δεν φοβήθηκε ποτέ να ρισκάρει.
Το 2015 εμπιστεύτηκε τον Alessandro Michele στη Gucci, πυροδοτώντας μια δημιουργική «έκρηξη» που επαναπροσδιόρισε τον οίκο.Στη Balenciaga, ο Demna έφερε ένα νέο, ανατρεπτικό ύφος, που γρήγορα κατέκτησε τη βιομηχανία. Με την Kering Eyewear, μετέτρεψε μια αγορά των 300 εκατ. ευρώ σε επιχείρηση 1,6 δισ. ευρώ, ανοίγοντας νέους δρόμους στον χώρο των luxury αξεσουάρ.

REUTERS/Tom Nicholson
Η οικολογική συνείδηση και η κοινωνική ευθύνη βρέθηκαν στον πυρήνα της στρατηγικής του. Από το 2007, ο Pinault επένδυσε σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, όπως η επεξεργασία δερμάτων χωρίς βαρέα μέταλλα, ενώ συνέβαλε στη δημιουργία του Fashion Pact. Παράλληλα, στήριξε ενεργά την ισότητα των φύλων και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.
«Δεν είναι η εταιρεία που πρέπει να προσαρμοστεί στην οικογένεια, αλλά η οικογένεια στις ανάγκες της εταιρείας», έχει δηλώσει ο Pinault. Με αυτή τη φιλοσοφία, η επιλογή του Luca de Meo, πρώην CEO της Renault, αντανακλά μια στρατηγική απόφαση που ενώνει τη συνέχεια με τη φρέσκια προοπτική.
Καθώς ο Pinault επικεντρώνεται πλέον στον οικογενειακό επενδυτικό όμιλο Artémis και σε νέες στρατηγικές πρωτοβουλίες, η Kering ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο. Ο όμιλος εισέρχεται σε μια εποχή προκλήσεων αλλά και ευκαιριών, με την κληρονομιά του Pinault να παραμένει ανεξίτηλη στον κόσμο της πολυτελούς μόδας.
Κεντρική φωτογραφία Reuters
Συνοπτικά
- Ο Francois-Henri Pinault αποχωρεί από τη θέση του CEO του ομίλου Kering μετά από 20 χρόνια, με διάδοχο τον Luca de Meo.
- Ο Pinault μεταμόρφωσε την Kering σε κολοσσό της πολυτελούς μόδας, επενδύοντας σε οικολογικές πρακτικές και κοινωνική ευθύνη.
- Η ηγεσία του Pinault αναζωογόνησε οίκους όπως η Gucci και επέκτεινε την Kering Eyewear σε επιχείρηση 1,6 δισ. ευρώ.
- Η αποχώρηση του Pinault σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για την Kering, ενώ ο ίδιος επικεντρώνεται στον επενδυτικό όμιλο Artémis.