Η Ευγενία Νιάρχου, γνωστή για την εκλεπτυσμένη της αισθητική, ενσαρκώνει τη σύγχρονη κομψότητα με τη suede φούστα Alaïa των 4.500 €, η οποία γίνεται μέρος της τέχνης στα μουσεία που επισκέπτεται. Το gallery dressing, μια νέα μορφή κομψότητας, συνδυάζει τη μόδα με την τέχνη, δημιουργώντας ένα αρμονικό σύνολο που αντηχεί την αισθητική της ίδιας της τέχνης.
Η Ευγενία, μέλος της οικογένειας Νιάρχου που έχει βαθιές ρίζες στον κόσμο της τέχνης, αποδεικνύει ότι η μόδα μπορεί να είναι μια μορφή ερμηνείας και έκφρασης σε πολιτιστικά γεγονότα. Η σχέση της με την τέχνη και τη μόδα αντικατοπτρίζεται σε κάθε επιλογή της, συνδυάζοντας την υποδόρια πολυτέλεια με την αισθητική παιδεία.
Διαβάστε παρακάτω
Η Ευγενία Νιάρχου κινείται μέσα στους χώρους τέχνης με μια ησυχία που θυμίζει άνθρωπο εξοικειωμένο με το φως και τη σιωπή. Στις φωτογραφίες από το πρόσφατο ταξίδι της στην Ολλανδία, περιηγείται στο Rijksmuseum και στο Museum Voorlinden, εκεί που η τέχνη και η αρχιτεκτονική μιλούν χαμηλόφωνα, με τη φυσικότητα μιας γυναίκας που βλέπει την αισθητική σαν καθημερινότητα. Φορά τη suede φούστα Alaïa των 4.500 €, σε απόχρωση kaki. Η χαρακτηριστική σιλουέτα σε στήλη (column shape) και η υφή του suede παραπέμπουν σε γλυπτό, σχεδιασμένο να κινείται μαζί με το σώμα.
https://www.instagram.com/p/DQzBAV7jC4z/
Είναι προφανές πως η Ευγενία επιλέγει συνειδητά κάθε κομμάτι που θα φορέσει, γνωρίζοντας πού θα σταθεί και τι θα αντικρίσει. Τα ρούχα της μοιάζουν να συνομιλούν άπταιστα με τα έργα μπροστά στα οποία φωτογραφίζεται. Στο περιβάλλον των μουσείων, η φούστα γίνεται μέρος της σύνθεσης. Ο τρόπος που το φως ακουμπά πάνω στο suede θυμίζει τις σκιές ενός πίνακα του Ρέμπραντ, ενώ η αυστηρή της γραμμή επαναφέρει κάτι από τη γεωμετρία του μινιμαλισμού. Είναι μια στιγμή όπου το ρούχο και ο χώρος μοιράζονται το ίδιο βλέμμα.

Gallery dressing ή όταν η μόδα πηγαίνει σε έκθεση
Η Ευγενία Νιάρχου, όπως και η Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη, η Claudia Schiffer ή η Άρτεμις Μπαλτογιάννη, ανήκουν σε εκείνη τη νέα γενιά γυναικών που κατανοούν τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στη μόδα και την τέχνη. Δεν επιδιώκουν εντυπωσιασμό, αλλά συνέπεια. Το ένδυμα πρέπει να “μιλά” τη γλώσσα του χώρου. Το gallery dressing έχει γίνει το νέο είδος κομψότητας στα πολιτιστικά γεγονότα της εποχής. Είναι η στιγμή που το ρούχο αποκτά ρόλο ερμηνευτή.
https://www.instagram.com/p/DPtBOYjjDim/
Από το Louvre μέχρι τη Serpentine Gallery, οι γυναίκες που αγαπούν την τέχνη επιλέγουν ρούχα που έχουν την ίδια ψυχραιμία με τα έργα που θαυμάζουν. Σκούρα χρώματα, δομημένα υφάσματα, απουσία κραυγαλέων λογοτύπων. Το αποτέλεσμα; Μια νέα σχολή ντυσίματος που ακουμπά ανάμεσα στη μόδα και τον στοχασμό. Από το ΕΜΣΤ έως το Voorlinden και το Rijksmuseum, η μόδα λειτουργεί σαν προέκταση της σκέψης. Η φούστα της Alaïa που φορά η Ευγενία Νιάρχου είναι ακριβώς αυτό — ένα ένδυμα που στέκεται ανάμεσα στο ύφασμα και το γλυπτό, σύμβολο του πιο εκλεπτυσμένου gallery dressing της εποχής.
Η οικογένεια Νιάρχου και η τέχνη
Η σχέση των Νιάρχων με την τέχνη έχει βάθος και διάρκεια. Ξεκινά από τον παππού Σταύρο Νιάρχο, συλλέκτη έργων του Πικάσο, του Βαν Γκογκ και του Ματίς, και συνεχίζεται με τον πατέρα της Ευγενίας, Φίλιππο Νιάρχο, που διαθέτει μία από τις σημαντικότερες ιδιωτικές συλλογές σύγχρονης τέχνης στον κόσμο. Η τέχνη υπήρξε πάντα μέρος της καθημερινότητάς τους, μια γλώσσα που περνά από γενιά σε γενιά, χωρίς να χρειάζεται εξήγηση.

Ο αδελφός της Theo Niarchos έχει ασχοληθεί ενεργά με τον χώρο της τέχνης, έχοντας δημιουργήσει στο παρελθόν ένα project space στην Melrose Avenue του Λος Άντζελες, όπου παρουσίαζε νέους καλλιτέχνες και ανεξάρτητες εικαστικές προτάσεις. Ο Σταύρος Νιάρχος ο νεότερος είναι παντρεμένος με την Dasha Zhukova, συνιδρύτρια του Garage Museum of Contemporary Art στη Μόσχα — ενός από τα σημαντικότερα κέντρα σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη. Η Zhukova ίδρυσε το μουσείο το 2008 (τότε ως Garage Center for Contemporary Culture) και εξακολουθεί να συμμετέχει ενεργά στο όραμα και την καλλιτεχνική κατεύθυνσή του μέσα από το Garage Foundation, που δραστηριοποιείται διεθνώς με εκθέσεις, εκδόσεις και συνεργασίες με μουσεία.
https://www.instagram.com/p/CUfZ2EBr3Ak/
Παράλληλα, δημιούργησε το Garage Magazine, ένα περιοδικό που ένωσε για πρώτη φορά με τόση σαφήνεια τον κόσμο της μόδας με τη σύγχρονη τέχνη. Μέσα από τις σελίδες του, καλλιτέχνες όπως η Marina Abramović, ο Jeff Koons και ο Richard Prince συνάντησαν οίκους όπως η Balenciaga και η Comme des Garçons, σε ένα πεδίο όπου η εικόνα λειτουργεί ταυτόχρονα ως σχόλιο, ως πείραμα και ως πράξη αισθητικής ελευθερίας. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Ευγενία Νιάρχου ζει ανάμεσα στη δημιουργία και την αισθητική παιδεία. Οι εμφανίσεις της μοιάζουν κοσμικές συμπτώσεις, αλλά δεν είναι παρά μικρές επιμελημένες εκθέσεις ύφους. Κάθε επιλογή της αποπνέει την πειθαρχία μιας γκαλερί, εκεί που τίποτα δεν είναι τυχαίο και κάθε λεπτομέρεια υπηρετεί το βλέμμα.
https://www.instagram.com/p/CFzzLCMn9_h/
Η Ευγενία Νιάρχου και το νέο είδος πολυτέλειας
Σαν δημιουργός του Venyx World, η Ευγενία Νιάρχου κινείται ανάμεσα στη μόδα, την τέχνη και τη γλυπτική. Οι συλλογές της εμπνέονται από το φως και τη γεωμετρία, από την αρχιτεκτονική της φύσης και τη μνήμη των υλικών. Κάθε της εμφάνιση είναι μελετημένη χωρίς να φαίνεται, ακριβώς όπως η φούστα Alaïa, υποδόρια πολυτέλεια, tactile υφή, απουσία επιτήδευσης. Η Alaïa, ο οίκος που ίδρυσε ο Azzedine Alaïa, παραμένει πιστός στη γλυπτική του σώματος ως μορφή ελευθερίας.
https://www.instagram.com/p/DLhrIjyowZG/
Η Ευγενία Νιάρχου ενσαρκώνει ακριβώς αυτό. Μια μορφή σύγχρονης κομψότητας που απλά υπάρχει. Η μόδα σήμερα, μέσα σε αίθουσες μουσείων και vernissages, μοιάζει να επιστρέφει στην πιο στοχαστική της μορφή. Εκεί όπου η εικόνα φωτίζεται από το ίδιο φως που πέφτει πάνω στα έργα του Ρέμπραντ στο Rijksmuseum ή στις εγκαταστάσεις του James Turrell στο Voorlinden.
Η Ευγενία Νιάρχου δείχνει πως το gallery dressing δεν είναι τάση αλλά η στιγμή που η τέχνη, το βλέμμα και το ρούχο ενώνονται σ’ ένα κοινό κάδρο.

Συνοπτικά
- Η Ευγενία Νιάρχου ενσαρκώνει τη σύγχρονη κομψότητα με τη suede φούστα Alaïa, συνδέοντας τη μόδα με την τέχνη μέσω του gallery dressing.
- Η σχέση της οικογένειας Νιάρχου με την τέχνη είναι βαθιά και συνεχίζεται μέσα από τις επιλογές της Ευγενίας, που συνδυάζουν υποδόρια πολυτέλεια με αισθητική παιδεία.
- Το gallery dressing αναδεικνύει το ρούχο ως ερμηνευτή τέχνης, δημιουργώντας ένα σύνολο που αντικατοπτρίζει τη γεωμετρία του μινιμαλισμού και την αισθητική μιας γκαλερί.
- Η Ευγενία Νιάρχου, μέσα από τις συλλογές της Venyx World, συνδυάζει τη μόδα, την τέχνη και τη γλυπτική, δημιουργώντας εμφανίσεις που μοιάζουν με επιμελημένες εκθέσεις ύφους.
