Ο Μάριος Ιορδάνου σκηνοθετεί τη Σοφία Καζαντζιάν σε ένα υπαρξιακό θρίλερ που εξερευνά την έννοια της κανονικότητας μέσα από έναν καφκικό μονόλογο. Η παράσταση, που αποτελεί έργο-μανιφέστο για τη ζωή και την ελευθερία, αναδεικνύει την προσπάθεια απόδρασης από τις κοινωνικές «φυλακές» και την αναζήτηση της προσωπικής ελευθερίας.
Η Κατσαρίδα Κ., η πρωταγωνίστρια, βυθίζεται σε έναν κόσμο γεμάτο με έργα του Φραντς Κάφκα και άλλων σημαντικών συγγραφέων, αναζητώντας την αυτογνωσία και την αποδοχή του τραύματος. Μέσα από αυτή την καφκική περιπέτεια, οι δημιουργοί καλούν το κοινό να αναλογιστεί την υπέρβαση της τελειότητας και την αποδοχή της ατέλειας.
Διαβάστε παρακάτω
Ο Μάριος Ιορδάνου τη νέα θεατρική σεζόν σκηνοθετεί τη Σοφία Καζαντζιάν σε ένα διαφορετικό υπαρξιακό θρίλερ, σε μια άκρως καφκική κωμωδία, σε έναν ανατρεπτικό μονόλογο όπου μια ηθοποιός περνάει μέσα από όλους τους ρόλους της ζωής και του έργου του Φραντς Κάφκα.
Οι δημιουργοί της τηλεοπτικής επιτυχίας «Μαύροι Πίνακες», αλλά και του ομότιτλου βιβλίου που έγινε best seller, επιστρέφουν (μετά από το υποψήφιο για βραβείο Κουν και Ένωσης Κριτικών Θεάτρου «Το στρίψιμο της βίδας Reloaded») με ένα έργο-μανιφέστο ζωής, μια κραυγή ελευθερίας, ένα όραμα υπέρβασης. Μία παράσταση για τη φυλακή της κανονικότητας, αλλά και την απόδραση από αυτή.
Ένα έργο για όσους δεν χωράνε πουθενά.
Μέσα από ένα καφκικό παραλήρημα με κέντρο την ελευθερία και την αποδοχή του τραύματος, η Κατσαρίδα Κ. ξεκινάει ένα ταξίδι αυτογνωσίας μέσα από τα σημαντικότερα έργα του Τσέχου δημιουργού, όπως Η Μεταμόρφωση, Η Δίκη, Ο Πύργος, Ο καλλιτέχνης της πείνας, Γράμμα στον πατέρα, Γράμματα στη Μιλένα, Στη σωφρονιστική αποικία, Αναφορά σε μία ακαδημία, Τα ημερολόγια, Το κτίσμα.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η Κατσαρίδα Κ. βιώνει μία ακραία υπαρξιακή κρίση, καθώς απεχθάνεται την τελειότητά της. Βυθισμένη στο υπόγειο της κοινωνίας, σε έναν υπόνομο γεμάτο βιβλία που οι άνθρωποι έχουν πετάξει, αρχίζει να οραματίζεται τη μεταμόρφωσή της σε ένα ατελές πλάσμα, που όχι απλώς
δεν μπορεί να επιβιώσει από τον διαχωρισμό των ηπείρων και την πτώση αστεροειδών όπως μια κατσαρίδα, αλλά ούτε καν από την ίδια του τη ζωή.
Και ποιο πλάσμα είναι πιο ατελές από έναν «Καλλιτέχνη της πείνας»;
Ξεφυλλίζοντας τα απομεινάρια της ανθρώπινης σκέψης –Νίτσε, Ίψεν, Καμύ, Ντοστογιέφσκι κ.α.- αποφασίζει μία μέρα να μεταμορφωθεί στη ραγισμένη καρδιά ενός καλλιτέχνη. Και όχι απλώς ενός καλλιτέχνη, αλλά στην καρδιά του Φραντς Κάφκα.
Στην προσπάθειά της να ξεφύγει από τον βιολογικό και κοινωνικό της προσδιορισμό, η Κατσαρίδα Κ. θα βρεθεί σύντομα παγιδευμένη στη ζωή και το έργο του Κάφκα, προσπαθώντας να βρει διέξοδο, περνώντας από τη μία «φυλακή» στην άλλη, μέχρι να κατακτήσει την προσωπική της ελευθερία και να βρεθεί τελικά αντιμέτωπη με το δίλημμα να επιστρέψει ή όχι στο σημείο που ήταν πριν ξεκινήσει η προσωπική της μεταμόρφωση. Τότε που όλα ήταν τέλεια…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Σοφία Καζαντζιάν – Μάριος Ιορδάνου
Σκηνοθεσία/ Μουσική επιμέλεια & Σύνθεση/ Σχεδιασμός φωτισμού: Μάριος Ιορδάνου
Σκηνογραφία/ ενδυματολογία: Βαλεντίνο Βαλάσης
Βοηθός σκηνοθέτη/ σχεδιασμός αφίσας: Μελπομένη Φιλίππου
Φωτογραφίες: Νίκος Ζαχαρόπουλος
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Ερμηνεία: Σοφία Καζαντζιάν
Συνοπτικά
- Ο Μάριος Ιορδάνου σκηνοθετεί τη Σοφία Καζαντζιάν σε ένα υπαρξιακό θρίλερ που διερευνά την κανονικότητα μέσα από έναν καφκικό μονόλογο.
- Η παράσταση αναδεικνύει την προσπάθεια απόδρασης από κοινωνικές "φυλακές" και αναζήτησης προσωπικής ελευθερίας.
- Η Κατσαρίδα Κ. αναζητά αυτογνωσία μέσα από έργα του Κάφκα και άλλων συγγραφέων, εστιάζοντας στην αποδοχή της ατέλειας.
- Οι δημιουργοί επιστρέφουν με ένα έργο-μανιφέστο για την ελευθερία και την υπέρβαση της τελειότητας.