Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Real Life, συζήτησε για το κίνημα MeToo και την επίδρασή του στον ελληνικό χώρο του θεάτρου.
Αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε ως μία από τις γυναίκες που κατήγγειλαν κακοποιητικές συμπεριφορές, τονίζοντας τη σημασία των αρμόδιων αρχών στη διαχείριση τέτοιων υποθέσεων, παρά την υπερέκθεση στα μέσα.
Η Παπαχαραλάμπους, η οποία συμμετείχε ενεργά στην υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη, υπογράμμισε την ανάγκη για περαιτέρω κοινωνικές αλλαγές, ενώ η ίδια συνεχίζει να αισθάνεται το βάρος της εμπειρίας της, παρόλο που η νομική διαδικασία προχώρησε.
Διαβάστε παρακάτω
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους παραχώρησε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην εφημερίδα Real Life και στη δημοσιογράφο, Κορύνα Μανταγάρη.
Η γνωστή ηθοποιός, μεταξύ άλλων, μίλησε για το metoo αλλά και για το πώς χειρίστηκαν το σημαντικό αυτό θέμα τα Μέσα.
Φάκελος metoo. Τι επίγευση έχεις από αυτή την περιπέτεια;
Τελείωσε αυτό το κομμάτι για εμένα, το έχω αφήσει πίσω μου. Πήγαν τα πράγματα, κατά τη γνώμη μου, θετικά. Δεν ήταν εύκολη περίοδος. Ελπίζω κάτι να άλλαξε στην κοινωνία. Στη δουλειά μας έχει αλλάξει κάτι. Από την πλευρά μου έκανα αυτό που πίστευα ότι έπρεπε να γίνει. Από εκεί και πέρα θα πρέπει και σε άλλα επαγγέλματα να γίνει κάτι ανάλογο.
Άνοιξε ένας δρόμος να μιλήσουν δημόσια και άνθρωποι από άλλα επαγγέλματα. Επειδή η δική μας δουλειά έχει αναγνωρισιμότητα, νομίζει ο κόσμος ότι πρέπει να μιλάμε δημόσια για ό,τι μας συμβαίνει. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι οι ηθοποιοί να μιλάμε στις κάμερες για τα θέματα μας, ούτε για τα προσωπικά μας. Δεν είναι η τηλεόραση το αρμόδιο όργανο. Υπάρχουν αρμόδια όργανα, η Αστυνομία, οι εισαγγελείς, τα δικαστήρια και το σωστό είναι οι άνθρωποι που έχουν κάποιο πρόβλημα να απευθύνονται εκεί.
Σε εξάντλησε η υπερέκθεση;
Κάποια στιγμή με κούρασε. Αυτό που με ενόχλησε είναι ότι ο καθένας έλεγε το μακρύ του και το κοντό του. Τι δουλειά έχει κάποιος που δεν έχει γνώση ούτε για την υπόθεση ούτε για εμένα να σχολιάζει και να λέει τη γνώμη του; Αλλά και πάλι, αν πεις στον εαυτό σου ότι δεν σε αφορά, αποστασιοποιείσαι. Και εγώ ήμουν μέρος της υπόθεσης. Το δύσκολο κομμάτι το τράβηξαν τρεις άλλες γυναίκες, που πέρασαν τα πάνδεινα στο δικαστήριο. Δεν είναι το ίδιο, απλώς εγώ και κάποιες άλλες γυναίκες που τυγχάνει να είμαστε επώνυμες φάγαμε τη λάσπη φανερά στην τηλεόραση ή στα μέσα.

Να θυμίσουμε ότι η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους συνδέεται άμεσα με το κίνημα MeToo στην Ελλάδα, καθώς υπήρξε ένα από τα πρόσωπα που κατήγγειλαν δημόσια περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης στον χώρο του ελληνικού θεάτρου.
Συγκεκριμένα, έχει μιλήσει για την εμπλοκή της στην υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη, καταγγέλλοντας κακοποιητικές συμπεριφορές, και η δημόσια καταγγελία της αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι του ελληνικού MeToo.
Η ίδια έχει δηλώσει ότι ήταν πολύ δύσκολο να μιλήσει για όσα συνέβησαν και ότι η εμπειρία υπήρξε προσωπικά βαριά και τραυματική. Παρότι οι νομικές διαδικασίες προχώρησαν, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους έχει τονίσει ότι δεν αισθάνεται δικαιωμένη μόνο λόγω της δικαστικής πορείας και ότι το κίνημα έχει σηματοδοτήσει αλλαγές, αλλά η κοινωνία χρειάζεται ακόμη δουλειά για να αντιμετωπίσει πλήρως τέτοια φαινόμενα.
Με άλλα λόγια, η σχέση της με το MeToo είναι προσωπική και ουσιαστική, καθώς αφορά τη δημόσια καταγγελία κακοποιητικών συμπεριφορών και τη συμμετοχή της στη συζήτηση για την αλλαγή των πρακτικών στον χώρο της ελληνικής θεατρικής κοινότητας.
Συνοπτικά
- Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους συζήτησε την επίδραση του κινήματος MeToo στο θέατρο και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ως καταγγέλουσα κακοποιητικών συμπεριφορών.
- Τόνισε τη σημασία των αρμόδιων αρχών στη διαχείριση τέτοιων υποθέσεων, παρά την υπερέκθεση στα μέσα, και την ανάγκη για κοινωνικές αλλαγές.
- Η εμπλοκή της στην υπόθεση Πέτρου Φιλιππίδη ανέδειξε τη δύσκολη και τραυματική εμπειρία της, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για περαιτέρω αλλαγές στην κοινωνία.
- Παρά την πρόοδο των νομικών διαδικασιών, δεν αισθάνεται δικαιωμένη μόνο από τη δικαστική πορεία και επισημαίνει τη συνεχιζόμενη ανάγκη για αλλαγή πρακτικών στον χώρο του θεάτρου.
