Η μουσικοθεατρική παράσταση «ΜΑΡΙΚΑ με είπανε, ΜΑΡΙΚΑ με βγάλανε» ζωντανεύει τις ιστορίες δύο θρυλικών γυναικών του ρεμπέτικου τραγουδιού, της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Μαρίκας Νίνου, στο Embassy Theater στην Αθήνα από τις 10 Νοεμβρίου.
Με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου, σκηνοθεσία του Αστέρη Πελτέκη και μουσική του Γιώργου Ανδρέου, οι δύο αυτές γυναικείες μορφές συναντώνται στη σκηνή για να αφηγηθούν τις δικές τους ιστορίες και να δώσουν ζωή σε γεγονότα του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, όταν οι κοινωνίες άρχισαν να αλλάζουν.
Η παράσταση φωτίζει τις αγώνες τους για την γυναικεία αξιοπρέπεια και τον αυτοκαθορισμό, μέσα από αφηγήσεις και τραγούδια που έχουν περάσει στο συλλογικό ασυνείδητο.
Διαβάστε παρακάτω
Η μουσικοθεατρική παράσταση «ΜΑΡΙΚΑ με είπανε, ΜΑΡΙΚΑ με βγάλανε» σε κείμενα Οδυσσέα Ιωάννου, μουσική σύνθεση & ενορχήστρωση του Γιώργου Ανδρέου, και σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέρη Πελτέκη, μετά από μία ιδιαίτερα επιτυχημένη διαδρομή στη Μονή Λαζαριστών του Κρατικού Βορείου Ελλάδος τον περασμένο χειμώνα, θα παρουσιαστεί και στην Αθήνα, από τις 10 Νοεμβρίου στο Embassy Theater για περιορισμένο χρονικό διάστημα, σε συμπαραγωγή με το ΚΘΒΕ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Οι δύο σημαντικές γυναικείες μορφές – οι δύο θρυλικές Μαρίκες του ρεμπέτικου τραγουδιού – η Μαρίκα Παπαγκίκα και η Μαρίκα Νίνου, θα συναντηθούν για λίγες παραστάσεις στο Embassy Theater στην Αθήνα, για να διηγηθούν, να ερμηνεύσουν και να δώσουν ζωή σε γεγονότα που έζησαν και σε άλλα, που δεν έζησαν αλλά που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί εκείνες τις αγρίως ρομαντικές εποχές, που όλα ήταν πιθανά.
Όλα συνέβησαν τότε, στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, όταν ο κόσμος άλλαξε ξαφνικά και έγινε – από ασπρόμαυρος – έγχρωμος, όταν οι κοινωνίες «άνοιξαν» τα παράθυρα σε νέες ιδέες και σε νέα καλλιτεχνικά πρότυπα, ενώ παράλληλα, γεννούσαν νέες συναρπαστικές συνθήκες και προοπτικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές. Οι Ελληνίδες ερμηνεύτριες του τραγουδιού μας, έδωσαν την μάχη για την ιδιωτική όσο και την δημόσια εικόνα τους, για την γυναικεία αξιοπρέπεια, για το δικαίωμα τους στον αυτοκαθορισμό, «σηκώθηκαν από την καρέκλα και στάθηκαν στο πάλκο όρθιες» (λέγεται πως η Μαρίκα Νίνου σηκώθηκε πρώτη απ’ όλες).
Ο σκηνοθέτης γράφει στο σκηνοθετικό του σημείωμα: «Με χαρά ανέλαβα τη σκηνοθεσία αυτού του δύσκολου εγχειρήματος, όταν με τίμησαν με την πρότασή τους οι δύο σπουδαίοι δημιουργοί και νιώθω ευγνώμων που όλοι οι συντελεστές αυτού του έργου δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό επί σκηνής.
«Η Μαρίκα της Αθήνας κι η Μαρίκα της Αμερικής δεν συναντήθηκαν ποτέ. Αυτό θα διορθώσουμε απόψε. Απόψε η Μαρίκα της Αθήνας θα βρει κόρη και μητέρα. Απόψε οι δυο γυναίκες θα πουν τα δικά τους».
Δύο Μαρίκες. Οι «Αγίες» του Λαϊκού μας Τραγουδιού, μυθικές γυναικείες παρουσίες – σε μια παράσταση όπου ο άντρας «λάμπει» διά της απουσίας του- φωτίζουν το πάλκο και τα ιστορικά νυχτερινά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ξετυλίγοντας το νήμα της ιστορίας τους, μέσα από αφηγήσεις και αγαπημένα τραγούδια που έχουν περάσει στο συλλογικό μας ασυνείδητο – σμυρνέικα, παραδοσιακά, ρεμπέτικα, λαϊκά, αλλά και πρωτότυπα τραγούδια του Γιώργου Ανδρέου και του Οδυσσέα Ιωάννου.
Από την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο Embassy Theater.
Ταυτότητα παράστασης
Θεατρικό κείμενο: Οδυσσέας Ιωάννου
Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης
Πρωτότυπη μουσική & ενορχήστρωση: Γιώργος Ανδρέου
Στίχοι τραγουδιών: Γιώργος Ανδρέου – Οδυσσέας Ιωάννου
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Video art: Βασίλης Κουντούρης
Βοηθός σκηνοθέτη : Ευθύμιος Παππάς
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλη
Συνοπτικά
- Η παράσταση «ΜΑΡΙΚΑ με είπανε, ΜΑΡΙΚΑ με βγάλανε» παρουσιάζει τις ιστορίες των Μαρίκας Παπαγκίκα και Μαρίκας Νίνου στο Embassy Theater από τις 10 Νοεμβρίου.
- Οι δύο γυναίκες του ρεμπέτικου ζωντανεύουν γεγονότα του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, αναδεικνύοντας τη μάχη για γυναικεία αξιοπρέπεια και αυτοκαθορισμό.
- Η σκηνοθεσία ανήκει στον Αστέρη Πελτέκη, με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου και πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Ανδρέου.
- Η απουσία ανδρικής παρουσίας στη σκηνή υπογραμμίζει τη σημασία των γυναικείων φωνών στο λαϊκό τραγούδι και την ιστορία τους.